Поделите ову страну

16. БЕОГРАДСКИ ФЕСТИВАЛ ИГРЕ
16. БЕОГРАДСКИ ФЕСТИВАЛ ИГРЕ
Опис

Укупно 16 компанија балета и савремене игре из 11 земаља, са 20 кореографских комада и 25 сола и дуета, представиће се публици од 22. марта - 12. априла.

Своје шеснаесто издање ,Београдски фестивал игре обојиће „Емоцијама“. Укупно 16мл различитих, а подједнако драгоцених супстанци чине концентрат који љубитељима врхунске уметности, али и апсолутним почетницима, нуди могућност за обнову најбољих људских осећања. Трупе стижу из Гренобла, Лиона, Антверпена, Рима, Барселоне, Франкфурта, Штутгарта, Сеула, Филаделфије, Тел Авива, Монтреала, Нанта, Хага и Јоханесбурга. Главни програм фестивала одвијаће се у Београду, Новом Саду и Вршцу.

ПРОГРАМ:

22. март, 20ч - Сава Центар 

Један од најинтригантнијих савремених кореографа и актуелни директор Краљевског фламанског балета, Сиди Ларби Шеркауји стиже у Београд! Пред званични почетак фестивала, његова трупа Еастман из Антверпена, у Центру Сава изводи “Fractus V” дело настало по наруџбини Театра игре Пине Бауш из Вупертала. Инспирисан текстовима јеврејско-америчког лингвисте и политичког филозофа Ноама Чомског, комад се бави нач ином на који се појединац може заштитити од политичке и друштвене пропаганде. Као интензивна веж ба да информације филтрирамо и да се одупремо веровању у изречено. У овом награђиваном комаду, на сцени се појављује и сам аутор.

24. март, 20ч - Сава Центар 

Свечано отварање Фестивала доводи по шести пут у Београд – Холандски театар игре из Хага, односно чувени НДТ. Једна од најцењенијих европских трупа, овога пута изводи комаде Пола Лајтфута, Сол Леон и Марка Гекеа. За вече замишљено као триптих који нуди спектар најсуптилнијих осећања, али и приказује радикални репертоарски заокрет ове трупе, критика наводи да је „екстремно вешто, виртуозно и естетично“

25. март, 17ч и 21ч - Позориште на Теразијама

Tie Break је млада лионска трупа, чији играчи одавно сарађују. Обилазећи планету током турнеја, ови уметници су претварали хотелске собе у свој дом. У том гостољубивом, а безличном простору, почињали су њихови договори. Тако је настао и облик музичке комедије инспирисан џезом и тренуцима живота у луксузним одајама. Духовите сцене приказују рецепцију као поље бројних сусрета и предрасуда, користећи улоге консијержа и рецепционера, услуге room service-a, као и слике из главног хола у свом непрекидном ритму. Наравно, не заборављајући госте и њихове необичне захтеве.

26. март, 20ч - Београдско драмско позориште

Кореограф и играч Пере Фаура је за себе осмислио комад “Без игре, нема раја”. Употребом четири поставке које су оставиле траг у историји игре, као и делова сопствене биографије, перформанс нуди њихову реконструкцију као симболички гест препознавања и дивљења, али и вежбу духовите самокритике према свету игре и његовим референцама. Кореографски колаж настаје од степовања из мјузикла "Певање на киши", диско плеса из филма “Грозница суботње вечери”, до савременог покрета трупе Росас или балетске минијатуре “Смрт лабуда”

25. март, 20ч - Српско народно позориште (мала сцена)
27. март, 20ч- Београдско драмско позориште
28.март, 20ч- Народно позориште, Вршац 

Римска трупа Spellbound и кореограф Мауро Астолфи позвани су да креирају представу поводом обележавања јубилеја Росинија. Тако је по текстовима Аугуста Бенемеља о животу чувеног италијанског композитора настала представа „Росинијеве увертире“, која се са великим успехом играла у Италији, а сада обилази свет. „У бескрајним ноћима, патећи од снажне несанице, Росини је почео да живи у две стварности које су се готово додиривале, а само његова способност стварања и страст за земаљским задовољствима, успевали су да на тренутак анестезирају хаотичне мисли. Његова музика је била екстремна, а живот – организовано лудило!”

28. март, 20ч - Опера Мадленианум 

За последњи наступ балетске звезде Ерика Готјеа, креиран је комад који потписује познати кореограф Ицик Галили. Наслов је намерно двосмислен. На енглеском реч “гифт” значи поклон или таленат, а на немачком: отров. Тако се представа креће између два екстрема, јер ако нас живот у свом усијању нечему учи, онда су то благослов и проклетство. “Поклон” је и начин да се двојица великих уметника захвале - игри, животу и љубави. Ипак, биће то емотиван тренутак када се велики играч последњи пут поклони на сцени!


29.март, 20ч - Српско народно позориште

30. март, 20ч - Опера Мадленианум

Престижна филаделфијска компанија савремене игре BalletX, уједињује истакнуте кореографе са групом играча светске класе који откривају нове елементе атлетицизма, емоција и грациозности. Основан 2005. године од стране Кристине Кокс,BalletX испитује границе класичног балета подстичући формално експериментисање уз очување строге технике. Компанија је посвећена продукцији нових радова највишег квалитета који оживљавају заједничке визије кореографа и играча и култивишу код публике апетит за живописном, новом игром. За своје прво гостовање у Србији, БаллетX доноси најновије наслове Кајетана Сота, Матјуа Нинена и Јорме Ело.


31. март, 18ч и 21ч - Позориште Атеље212 (мала сцена) 

У продукцији Корзо театра из Хага, стиже нам један од последњих радова играчице и кореографа Дуње Јоцић. Ова Београђанка, која скоро две деценије живи и ствара у Холандији, добитница је награде Вип позива за 2019. годину. Њен целовечерњи, награђивани комад носи наслов „Не говори са мном док спавам“, а инспирацију проналази у чудном и дирљивом односу између Ендија Ворхола и његове мајке Џулије.

1. април, 17ч и 20ч - Позориште на Теразијама 

Ништа у космосу није тихо. Тишина је фантазија. Једино што постоји је покрет. Ако је немогуће зауставити електрон, каква је поента у грађењу ограда против јата птица? “Птичица” је мултимедијални перформанс са живим видео садржајем, објектима, макетама, Хичкоковим “птицама”, 2000 минијатурних животиња, ратовима, шверцерима, масовном миграцијом и три извођач а који се баве овим неумољивим светом са домишљатошћу, критиком и људском посвећеношћу. Група господина Серана из Барселоне је позоришна компанија која ствара оригиналне продукције засноване на причама из садашњег времена. Критика их назива “луткарима дигиталног доба”.

2. април, 20ч - Позориште Атеље 212 

Постоји представа, и постоји оно иза сцене. Постоји директна светлост рефлектора, и постоји светлост која се расипа около. Постоје покрети, не само они које изводи играч, већ и сви они који чине једно дело. “Вртешка” започиње прилично ненаметљиво, уз тонове америч ког филмског мјузикла “Фуннy гирл”, Вилијама Вајлера. Две играчице излазе на сцену, и док то чине, ми се осмехујемо чувеним архетиповима величанственог тела, присутним у свим бродвејским фантазијама... “Комад Рашида Урамдана свакога оставља без даха! 

3. април, 20ч - Београдско драмско позориште

“Корак” делује у простору конфузије између реалности и фикције, између онога што је стварно и што је лажно или настало; поиграва се деконструкцијом позоришне магије и трансформацијом значења… Истовремено се бави међуљудским односима, са потребом да се сви врате у оквир заједнице, јер су у суштини сродна бића. Италијанска играчица и кореограф Амбра Сенаторе тренутно води Кореографски центар у Нанту, док њен “Корак”Le Monde дефинише као “сусрет Пине Бауш и Бастера Китона”.


4. април, 20ч - Југословенско драмско позориште   

За „Врт уживања“ приказан  на  претходном Београдском фестивалу игре, канадска уметница Мари Шуинар добила је Награду Јован Ћирилов – за корак даље. Зато се враћа пред београдску публику са насловом „Радикална снага”, компилацијом својих најмаркантнијих сола и дуета са којима је померала границе савремене игре током последње две деценије. Вече кратких комада које је Шуинарова повезала у узбудљиву целину, премијерно је приказано на венецијанском Бијеналу игре, 2018. године, и од тада обилази важне светске позорнице. Београдски фестивал игре је први фестивал на коме се ова поставка изводи, након венецијанског.

6. април, 21ч - Позориште Атеље 212 

Недавно су две Кореје направиле историјски помак који би могао довести до оконч ања сукоба који траје преко 65 година. Северну Кореју највише повезују са њеним лидером и трком за атомским наоружањем, међутим нико не зна шта се тамо заиста дешава са уметношћу. Готово је немогуће да јужнокорејски или било који други иностарни уметник пређе границу без дозволе владе. Тек понеки снимак са Севера приказује огромне перформансе са стадиона, којима се хвали режим. Водећа уметница јужнокорејске сцене Еун-Ми Ан, последњих година популарна и у Европи, гостује први пут у нашем региону, и то са својим новим комадом наизглед једноставног наслова - “Игра Северне Кореје”.

8. април, 20ч - Сава Центар 

Компанија Батшева је једна од најважнијих компанија савремене игре на свету. На њеном челу је Охад Нахарин, један од најчувенијих кореографа данашњице... “Гага” је иновативни језик покрета који Нахарин развија годинама. Он сматра да Гага “пружа много више од могућности за напредак у атлетском смислу”. Реч је о “деликатним, малим гестовима, изван свакодневног”. О форми која треба да стигне из унутрашњости играча, чије ће животно искуство утврдити облик и тон покрета. Звучи тајновито док се не види у пракси. 75-минутни “Садех21” пружа немерљиво више од обичне демонстрације система покрета. Упркос одсуству наративних елемената, 21 епизода (садех се може превести као лист рукописа или одељак) обилује одблесцима човечанства, са вињетама толико пролазним, колико и сугестивним…

9. и 10. април, 20ч - Позориште на Теразијама

Дада Масило је скинула прашину и креирала свеже ликове убацивши мало хумора и охолости” у своју верзију балета “Жизела”. Током каријере, ова славна играчица и кореограф из Јоханесбурга, доследно је деконструисала класичне балете. На њеној листи су се нашли “Лабудово језеро”, “Ромео и Јулија”, “Кармен”… На свој начин, она је обновила и потврдила балетску заоставштину. Протагонистима је одузела њихове родослове, класе, традиционалне друштвене темеље, помпу и околности, вративши се у суштину приче о неузвраћеној љубави. Масило је једна од најпознатијих уметница афричког континента, која ће са својом трупом први пут гостовати у нашем региону. Њена “Жизела” стиже након невероватног успеха у Њујорку, Лос Анђелесу, Хановеру и Берлину.

11.април, 20ч - Сава Центар
12.април, 20ч| Српско народно позориште 

Дресден Франкфурт компанија игре (Балет Франкфурт) и њен уметнички директор Јакопо Годани, већ су добро познати публици Београдског фестивала игре! Након спектакуларних представа у Центру Сава и Српском народном позоришту, али и незаборавног перформанса којим је поново отворен београдски Музеја савремене уметности, трупа за своје наредно гостовање у Србији припрема велика изненађења.

Инфо
Место
Више локација у Београду
Од
22.03.2019
До
12.04.2019